Minstrel – Iskra

Marko Trbovicev sastav Minstrel ponovo je diskografski aktivan nakon skoro sedmogodisnje pauze, koliko je proslo od realizacije prethodnog izdanja “Laude” (2001.). Inace, MInstrel je bio jedan od onih ovdasnjih bendova, koji je tokom prve polovine 90-tih godina najavio preko vlastitog primera drugacije vidjenje modernog i urbanog pop zvuka.”Iskra” je cetvrti po redu album novosadjana, koji uglavnom u izrazajnoj ali i kreativnoj opciji nastavlja tamo gde se stalo sa prethodnim, kao i ranijim ostvarenjima. U tekstualnom smislu jasan emotivni pristup prati jednostavne zivotne teme, gde Markov nenametljiv vokal “boji” samu strukturu songova. Minstrel su tokom godina uspeli da nametnu svoju izrazajnu varijantu koja se oslanja na postulate brit i indie popa, gde centralno mesto zauzima sama atmosfericnost ponudjenih pesama. I tu nema nekih specijalnih promena. Na aktuelnom CD-u se nalazi 11 songova, od kojih i obrada pesme LABARATORIJE – “Zaboravljena draga” sa albuma “Duboko u tebi”. Inace na albumu se kao gost pojavljuje i nas poznati glumac Sergej Trifunovic, koji je otpevao pesmu “Bicikl”. “Iskra” je album sa kojim novosadski bend moze biti sasvim zadovoljan, jer je u kreativnom smislu potvrdjen konstantan napredak. Minstrel su se od svojih pocetaka prilicno razlikovali od ostatka tada “izvikanije” vojvodjanske pop scene, i najvise zbog privatne zatvorenosti i medijske limitiranosti, njihova karijera je imale tek vrlo ogranicene domete. Nisam siguran da ce “Iskra” u tom smislu popraviti stvari nabolje, ali bar sto se autorskog pristupa tice, Marko Trbovic ne mora da se brine za vreme koje hita u susret.

Ocena: 8/10