Smak – The Best Of

“The Best Of Smak” je jos jedno u nizu licencnih izdanja iz kataloga “RTV Ljubljane”, koje objavljuje/reizdaje “One Records”. Pomalo nespretan naziv “The Best Of” u sustini ima potencijalni trgovacki komercijalni prefiks, iako se zapravo radi o objavljivanju materijala iz bendove prve faze kada su snimali za pomenutog slovenackog izdavaca. Kompletan prvi album je tu, kao i EP “Satelit “, plus single “El Dumo”/”Ljudi nije fer”  plus numere “Plava pesma” i “Ulazak u harem” .. Prvi album Smaka trebao je promovisati relevantniju u javnosti sliku o njima kao aktu, koji se dokazao sa prethodnim single izdanjima, kao i ubedljivim koncertnim nastupima, preko kojih se narocito sirila fama o izuzetnom gitaristi Radomiru Mihajlovicu – Tocku. Ali kako je pomenuti lider grupe najcesce sledio svoje misljenje, emocije i stavove, prvi album grupe se nije “poveo” za mogucnoscu vidjenije komercijalizacije. Bio je to progressive album, mozda vremenski malo zakasneo kada govorimo o tadasnjim svetskim trendovima, ali nije bilo sumnje da su preko istoimenog albuma, clanovi benda pokazali vlastite mogucnosti. Samo 5 numera su se nasle na izdanju, dvadesetominutna saga “Put od balona”, tadasnji poznati koncertni adut/instrumental “Biska 2”, molsko-durske rockacine “Mracni mol ” i “Perle”, te jedna od pesama koja ce ostati zabelezena kao “masterpiece” ex-Yu price – “Blues u parku”. Oni die hard fanovi grupe kojima je najdraza prva faza njihove karijere, mogu biti zadovoljni bonusom od sve 4 numere sa pomenutog EP-a “Satelit”, a pored naslovne tu su i “Sumadijski blues” koja je tokom godina imala slican ako ne i veci status u slusalackoj javnosti kao i “Blues u parku”, te pesme “Covece ti si mlad” i “Slikar sa Pikadilija”. Iz tkzv. americke price “pridosle su nemere” El Dumo” i “Ljudi nije fer” koje su tokom svih kasnijih godina kada bi bend koncertrirao predstavljale standardni deo “live” repertoara. U vremenu izlaska ovog albuma reakcije javnosti bile su razlicite, ali se cinilo da se popularnost kod publike povecavala. Ona je kulminirala nesto pre i posle objavljivanja albuma “Crna dama”, ali to je deo vec neke druge price.

Ocena: 8/10