Space Eater – Merciful Angel

Beogradski sastav Space Eater docekao je tokom prosle godine napokon realizaciju svog albuma za svedskog izdavaca “I Hate Records “. Nakon par Demo ostvarenja, ucestvovanja na dve zajecarske gitarijade, i vise odrzanih koncerata  po Srbiji, deo svog cilja i zelja beogradski kvintet je ostvario. To naravno ne bi smelo da zadovolji clanove postave, od kojih je veci deo takodje aktivan i u drugim sastavima. Kako sam imao priliku da primetim bar sto se web glasila tice, Space Eaterov album je od strane inostranih recenzenata doziveo razlicita kriticka vidjenja, od onih vrlo pozitivnih, umerenih, preko negativnih. Ali, generalnom promocijom na netu, bend moze biti zadovoljan i tu je disko kuca svoj deo posla dobro obavila. Space Eater izvode onu varijantu speed/thrash metala americke Bay Area skole, iako donekle ima i uticaja nemacke varijante. Testament, Exodus i Overkill mogu se navesti kao odredjeni uzori, iako je bend pokusao da pronadje neki svoj put. Clanovi Space Eatera su dobri sviraci, frontman Bosko Radisic je veoma dobar poznavalac thrash pravca (inace on je glavni urednik fanzina The Vault) i od samog starta bend je znao sta hoce, koliko moze i koliki su im dometi. “Merciful Angel” je profesionalno snimljen i postavljen album, tehnicki koliko je to moguce dobro, gde zapravo najveci problem po bend predstavlja priblizno istovetan nacin tretiranja aranzmansko/stilsko/izrazajne formule, tako da na kraju kao rezultat imamo blagu “jednolicnost” samog postavljenog materijala. Pesme u vecoj meri lice jedna na drugu i to na kraju vise zna da smeta, nego sto po sam bend predstvalja prednost. Space Eater sa ponudjenim pesmama jednostavno nisu imali daha da kompletan albumski materijal izadje iz zamke jednolicnosti. Na to bi u buducnosti vise morali da obrate paznju. Ipak nekoliko numera odskace kvalitetom, od kojih bi istakao “Bombs Away” i naslovnu “Merciful Angel”. Licno sam mozda vise ocekivao od beogradskog benda, ali pretpostavljam da odredjeni propusti ce sledeceg puta, naravno ako do njega dodje biti prevazidjeni.

Ocena: 6,5/10