Novembar – Radulizam!

Prijatelji niskog sastava Novembar i lidera/frontmana Koste, kao i dobro informisani posvecenici domacih neestradnih muzickih desavanja, upoznati su sa planom realizacije albuma na kojem bi se nasle pesme/obrade iz ovdasnjeg novotalasnog i post novotalasnog perioda. Kostina ideja o realizaciji jednog ovakvog projekta/albuma, kuvala se u njegovoj glavi vec jedan moze se reci duzi vremenski period, a napokon, eto doslo je i do same realizacije. Koliko sam informisan, objavljivanje ovakvog albuma nije teklo glatko i sam bend morao se prilicno potruditi da na kraju sve stvari funkcionisu koliko je to moguce izglednije. Na albumu naziva “Radulizam!”, naslo se 14 Kostinih favorita, neke od planiranih pesama su otpale, koliko se secam Houra npr. nije aminovao da se na izdanju nadje i song Kazalista, ali sta je tu je, eto dobre prilike ponovnog podsecanja na jedno sada vec davno vreme, ovoga puta sa drugacijim pristupom i vremenskom distancom.

Veci deo ponudjenog materijala uradjen je i snimljen u nesto drugacijoj (logicno) formi, sa  modifikovanim aranzmanskim resenjima. Neke od pesama dobile su na izrazenijoj melodicnosti, druge pak’ na svirackoj formi, a sama realizacija/produkcija koja je radjena na 4 razlicite lokacije (najvise u novosadskom studiju “Matrix”) u produkcijskom smislu “pozitivno” balansira izmedju perioda nastanka pesama i ondasnjeg vremena sa sadasnjim trenutkom. 2 numere niskog sastava Fleke, koji je u ono vreme puno obecavao, ali nazalost malo postigao (misljenja sam nezasluzeno jer je kvalitet njihovih pesama zasluzivao) – “Slatka mala” i “Baby baby ” dobile su u Kostinoj/Novembar varijanti na dodatnom kvalitetu i misljenja sam da predstavljaju i najbolji deo materijala. Takodje, verzija songa “Mlad i radostan” novosadske La Strade postavljena je na nesto drugaciji nacin sa izrazenijim pop pastichem i takodje dobija sve moguce pohvalne epitete. Renato Matessi i njegovi sastavi Patrola i Zvijezde predstavljeni su sa po takodje jednom numerom – “Ne pitaj za mene” i “Mjesto pod suncem” i moze se reci da je takodje jedan drugaciji aranzmanski odmak postavljen u verzijama Novembra. “Za zelezno zaveso” Pankrta, je tretiran efektno, britko, nadasve melodicno i hiticno, za razliku od originala ciji “agresivniji” vokalni pristup je imao i sasvim drugaciju poruku. Licno nisam toliko zadovoljan uradjenim verzijama pesama rijeckih Termita “Vjeran pas”, kao i “Bombarderi” beogradskog benda Bezobrazno Zeleno, koji Kostinom izvodjackom porukom ne pogadjaju cilj, a u realizaciji nemastovitim aranzmanskim pristupom tretiraju pomenute songove na jedan  vise dosadan i “mlitav” nacin. Ali, ali veci deo albuma radjen je zaista ozbiljno i verujem da ce svi oni koji ga budu nabavili naci svoje favorite medju pesmama koje je bend obradio. “Radulizam!” takodje zasluzuje i adekvatnu promociju u domacoj javnosti, i verujem da ovoga puta (kao sto je to slucaj bivao cesto ranije) Kosta nece biti lenj oko ucestvovanja u vlastitim i njegovog benda marketinskim akcijama.

Ocena: 7,5/10