Ringispil – Luzeri iz kraja

Novosadski sastav Ringispil jedan je od onih koji na lokalnoj, generalno vojvodjanskoj ali i hrvatskoj teritoriji uziva odredjeni respekt, i njihov ska, ska/punk pristup dobro je poznat pristalicama ovakve zanrovske forme, koji su se o mogucnosti benda mogli informisati i preko koncertnih nastupa. Ska, kao zanrovska forma i intersna sfera ovdasnjih sastava imala je pokusaj kakvog – takvog trendovskog pristupa najvise u Novom Sadu i Beogradu krajem 90-tih  godina i pocetkom 2000-ih, ali mali broj sastava uspeo je da se odrzi ili se suoci sa diskografskom realnoscu. Ringispil na svoj nacin pokusava da pomiri vlastita muzicka intersovanja koja su negde na sredini izmedju melodicne varijante “2 Tone Ska” price, i ska/punk elemenata pridoslih iz 90-tih godina. Socijalne i lokalnen teme takodje su prisutne u njihovim tekstovima, ali uspevaju kada je potrebno da budu i dovoljno zabavni. I sam ponudjeni materijal koji se nasao na izdanju, tretira ozbiljan pristup kojeg su clanovi postave imali u realizaciji i osmisljavanju aranzmana, pa i nekog generalnog koncepta.

Ponudjeni materijal zato nijednog momenta nije jednolican za slusanje, a takodje dobar deo materijala je i sto se tice same forme raznolik. Meni je licno intersantnije kada bend zasvira melodicne numere sa blagim reggae uplivima, nego kad su vise na terenu “ozbiljnije” ska/punk price. Ali, to je takodje stvar izbora i ukusa.Na albumu se nalazi 11 + 1 “skrivena” pesma, a rec je o coveru Sarla Akrobate – “Ona se budi”. “Luzeri iz kraja” pretpostavljam sasvim adekvatno u ovoj fazi afirmise studijske mogucnosti grupe, ciji je sada glavni zadatak da koliko je to moguce vise “prosire” svoju poruku  na srpskim, Ex-Yu, i naravno ostalim prostorima.

Ocena: 7,5/10