Rambo Amadeus – Hipishizik Metafizik

Poput mnogih drugih beogradskih etabliranih sastava/muzicara/zvezda iz nekog ranijeg perioda, i Antonije Pusic – Rambo Amadeus poslednjih godina suocava se sa autorskom krizom, koju takodje prati i odredjeno pomanjkanje ili umanjenje trazenosti na ovdasnjoj i generalno Ex-Yu sceni. To ne znaci apriori da hercegnovljanski umetnik nije manje prisutan na koncertnim podijumima, ali ulozi nisu toliko veliki kao u nekim ranijim vremenima. Sam autor, gitarista i pojac na svojih nekoliko poslednjih ostvarenja suocio se sa pomanjkanjem svezih ideja i kreativnih izvodjacko-tekstualnih resenja, sto se itekako odrazilo na samu dinamicnost toka karijere. Prica koja se iz izdanja u izdanje ponavljala, postajala je suvise ocekivanom, i Rambu je ocigledno nedostajala svezina.

Aktuelni album “Hipishizik Metafizik” je dosta “raspevano” i “rasvirano” ostvarenje, koji se u idejno-tekstualnom smislu i dalje bavi ocekivanim lokalno/nacionalno/politikantskim temama,sa logicnim  autorovim “iskrivljenim” pogledom na proslost, sadasnjost i sto je najvaznije realnost. Ima tu saljivih asocijacija, dosetki, u kojima se na volseban nacin spajaju proslost i sadasnjost, staro i novo, ali, ali sve je to cuto na razlicite nacine mnogo puta, od samog muzicara. Dakle, Rambo i dalje citira samoga sebe, ne uspevsi bas vesto da izadje iz vlastitog ponavljajuceg corsokaka.

Sa druge strane sama muzika koja uglavnom predstavlja bolji deo zasebne celine (no ne i u zajednickoj kombinaciji sa tekstovima), je donekle prosirena zanrovskim “koketiranjem” najvise sa formom jazz-a, od nu jazz-a, preko fusion-a, do razlicitih crossover varijacija. I tu je umetnik prilicno ubedljiv, cini se sa jakim razlogom. Bolji deo albuma predstavlja i produkcija koja je uradjena i postavljena “u skladu” sa muzickom matricom, izrazenije nego sto je to bio slucaj na brojnim ranijim izdanjima.

“Hipishizik Metafizik” nije polozio ispit u onome najvaznijem, a to je idejno-izrazajni koncept, ali je u dobroj meri energicnije i “svezije” ostvarenje od nekolicine prethodnih.

Ocena : 6,5 / 10