Bane Mayo – Euphorion

Beogradjanin Bane Mayo je muzicar cija karijera traje duzi niz godina, istina ne sa tako evidentnim kontinuitetom. Tokom 70-tih i 80-tih godina predvodio je sastav “Logika Otkrica”, koji je takodje bio diskografski aktivan. Njihovo delovanje je na kratko tokom 90-tih godina revitalizovano, a kasnije pored stalnog posla u vlastitom studiju, Mayo se bavi periodicno i solo karijerom.

“Euphorion” je album sniman i realizovan sa vecom grupom saradnika kao sto su : Alis Dunica, Sinisa Radovic, Andreja Maricic, Misa Savic, Milan Maric… i njegova realizacija je prilicno dugo trajala, tacnije od oktobra 2002-e do juna 2007-e godine. Na albumu se naslo 15 tema, trajanja nesto kraceg od 52 minuta. Sam muzicki materijal bavi se onom vrstom izvodjackog tragalastva, kojom je Mayo bio i ostao veran tokom svih prethodnih godina. Sama muzicka postavka balansira od psychedelic/ambiental varijante do netipcnih pop/rock idioma, sa jasnim improvizatorskim svirackim istupom, primetnim na dobrom delu materijala. Takodje se moze reci da je Mayo u odredjenoj meri prihvatio postulate psychedelije iz 70-tih godina, pa cak i skrivenih kraut rock detalja, prisutnih preko nekoliko tema. Same numere variraju takodje zanrovski od slucaja do slucaja, iako odredjena povezujuca nit “lebdi” nad kompletnim materijalom.

“Euphorion” je album sa muzikom koja se jednostavno mora slusati vise puta, da bi se prihvatila autorova poruka. Samo izdanje nema neku odredjeniju vremensku odrednicu, moglo je biti snimljeno pre 30 ili 15 godina, ali takodje i u sadasnje vreme (kao sto uostalom slucaj i potvrdjuje), i to u ovom slucaju vise predstavlja prednost nego manu.

Ocena: 7/10