Batiskaf – Panonia Gratia

Batiskaf je novosadski sastav, tacnije trio, kojeg cine : basista Jovan Marjanovic, klavijaturista Aleksandar Ristic i bubnjar Jovan Savin. Aktivni su od 2005-e godine, a kao muzicari imali su ranijeg iskustva. Nakon prakticno cetvorogodisnjeg " testiranja" vlastitih mogucnosti i ideja, odrzanih koncertnih nastupa, odlucuju da je vreme za realizaciju albuma doslo, i nakon 6 -to mesecnog studisjkog rada, materijal je zavrsen i dostupan uvidu javnosti. " Panonia Gratia" je izdanje koje predstavlja odredjenu vrstu instrumentalnog koncepta – price o Panonskom moru, i generalnom Panonskom prostoru koje je generacijama spajalo i povezivalo ljude. Batiskaf su u svojoj osnovi instrumentalan akt sa progressive i ambiental prefiksom, i verni su formi, koja ovde jos uvek ima malo pravih aktera. Njihov album je sacinjen od velikog broja instrumentalnih " slika", filmicnih i dokumentaristickih asocijacija i za danasnje vreme ne bas tipicne atmosfere. Odredjene paralele sa muzikom grckog virtuoza i autora Vangelisa, mogu se pronaci u muzici novosadjana, ali ovakvo  poredjenje, treba tek uslovno prihvatiti."Panonia Gratia" se sastoji od 15 tema, 15 instrumentalnih radova, a svaka za sebe predstavlja odredjenu pricu i film, koju treba pazljivo poslusati i izanalizirati. Izdanje u tehnickom smislu u potpunosti zadovoljava, a bend je realizovao album  u sopstvenoj reziji. CD prati vrlo intersantan design omota (covera), koji na adekvatan nacin prati scenaristicki deo muzicke podloge. "Panonia Gratia" svojom autorskom porukom obogacuje sliku o ovdasnjoj domacoj (srpskoj) novijoj muzickoj produkciji, i izdanje je prema kojem treba pristupiti sa posebnom paznjom.

Ocena: 8 / 10